СВЯЩЕННІ НАВКОЛОСЕЛИЩНІ ТОПОСИ У СЕРЕДНІЙ СТРАНДЖІ – РЕАЛЬНІ ТА ВІРТУАЛЬНІ ЗУСТРІЧ
Ключові слова:
сакральна географія, міфологічний прецендент, етнологія простору, культурно-історична пам’ятьАнотація
Середня частина Странджанських гір є активною контактною зоною, у якій відкривається безліч спеціа-льних місць, пов’язаних з певними легендами та переказами. Це топоси, які «розповідають» фольклорною мо-вою про зустрічі різних народів, що проживали чи проходили через ці землі: болгар та представників інших слов’янських та балканських народів. Пам’ять про ці місця зберігається донині, а для місцевого населення вони є священними. Вони можуть перетворитися у привабливі центри культурного та історичного туризмуПосилання
Marazov, Ivan. 2012. Mogila, grobnitsa, pogrebalni darove. – V : Marazov, Shalganova. 2012. Heterotopiya v Drevna Trakiya. S. Izd. NBU, S. 65–117.
Mitseva, E. 1991. Demonologichni personazhi v yuzhnoslavyanskiya folklor. – V: Problemi na b'lgarskiya folklor, T.8 – B'lgar-skiya folklor v slavyanskata i balkanskata kulturna traditsiya. S. , Izd. na BAN, S. 190 – 194.
Moroz, Andrey. 2012. «Svyatyie» i «strashnyie» mesta. Sozdanie sakralnogo prostranstva v traditsionnoy kulture. – V : Etnos i sakralna geografiya. S. IK Rod, S. 45–56.
Sb. Etnos i sakralna geografiya. 2012. – Godishnik na Asotsiatsiya «Ong'l», T. H. Sofiya. IK Rod.
Tashfel, Anri. 1990. Sotsialnata identichnosti mezhdugrupovoto povedenie. – V: Idei v sotsialnata psihologiya. S., Univ. izd. Sv. Kl. Ohridski, S. 139–169.
Toporov, Vladimir N. 1983. Prostranstvo i tekst. – V : Tekst: semantika i struktura. Moskva. Izd. Nauka.
Boissevain, Jeremy. 1996. European reactions to mass tourism. Oxford. Berghahn Books.
Foucault, M. 1986. Of Other Spaces. – In : Diacritics, 16, 1986, С. 22–27.